Friday, March 20, 2009

nak jadi kaya..? nak jadi semakin muda ?

nak jadi kaya?
siapa tak nak jadi kaya kan ? pembohongan terbesar kalau seseorang tu kata dia tak teringin nak jadi kaya. tapi, nak jadi kaya sekaya mana? nak jadi kaya dalam apa? sehingga bila nak jadi kaya? dan bila pulak nak jadi kaya? dah tengok jamal malik dalam slumdog millionnaire? teringin tak nak jadik kaya tiba-tiba macam jamal malik ? aku nak. tapi kan... mungkin mimpi aku nak jadi macam jamal malik ada, tapi sanggupkah aku jalani apa yang jamal malik jalani dalam hidup dia hingga dia menjadi kaya tiba-tiba ? setiap kegembiraan pasti ada kedukaan dan setiap perubahan pasti ada pengorbanan. dare to put yourself in his shoe ?

nak jadi semakin muda?
ehh... siapa tak nak kan ? aku nak. produk-produk sekarang semuanya sibuk promosi awet muda, tegang kulit, tegang b**b, dan macam-macam teganglah. tapikan.. khir toyo kata makan tempe jek ... hahaha.. aku makan tempe dari kecik sampai sekarang, tak cantik pun kulit aku. bohong betul khir toyo tulah. aku nak saman statement dia boleh ? yang orang sibuk-sibuk nak jadi muda ni, diorang dah tengok tak the curious case of benjamin button? nak ke jadik macam benjamin button? reverse the growth. makin lama makin muda. makin lama makin muda... ni bagi jek kat artis-artis macam anita sarawak ke, tak pun hot stuff azizah mahzan ke, ha ha.. tak pun sape tu yang kawin dengan budak muda tu..eh! pesal aku lupa ek nama dia... haaa... rosnah mat aris.. suruh diorang jadik benjamin.. mungkin wishes diorang terjawab. hahaha. so untuk korang, dare to put yourself in his shoe?

anyway, aku just nak share apa yang aku tengok dalam dua tiga minggu ni sebenarnya.. hehehe.. tengok SDM, aku jadik penat. terikut-ikut penat si Jamal Malik tu. lagi satu.. now you know the dark side of india. erghhh!! tengok TCCOBB, mula-mula aku boring cos slow sangat pace die..tapi makin lama makin menarik. aku rasa the peak is at the end of the story in which berjaya memutiarakan mata aku. lagi satu, teringat-ngat keindahan new orleans. serious! new orleans tu sangat cantik and very peaceful. tak tahulah apa jadi lepas Katrina Hurricane. pernah jugak experienced melarikan diri from hurricane di New Orleans. masa tu George Hurricane year 1998. nasib baik George berpatah balik ke laut. nasib New Orleans masih baik lagi waktu itu.

2 comments:

malkomal said...

'amitabhhhhh bachhaannnnnn'

~ujicham~ said...

hmm.. berbaloi kak dia masuk lubang na**s tuh.. haa ha harun salim bachik.