Tuesday, September 8, 2009

kuasa "psychic"

BABAK 1 - Semalam, sebelum tidur, aku call kakak aku.. ala-ala mengumpat orang yang tak sepatutnya aku umpatkan. Bukan mengumpat apa, cuma ala-ala mencari fakta kenapa dan mengapa dan bagaimana. Tak ada pun jalan penyelesaian yang baik. Lepas letak phone, aku pun fikir, “eh… berdosa aku ni.. dah lah bulan puasa”. Tapi, ini bukan mengumpat, more or less macam perbincangan keluarga gitu..hehehe. Pastu aku terus tidur, kang ada plak tak sedar sahur nanti. BABAK 2 – Sahur pagi tadi. Lepas habis sahur, laki aku cakap kat aku macam ni.. “Kelakar malam tadi, awak mesti mengigau… saya dengar awak cakap – Ashhadualla ila ha illallah…. (mengucap sampai habis) - . Awak mimpi apa?”. Geram jek aku dengar. Aku pun ala-ala marah laki aku “Apsal tak kejutkan saya? Penat tau saya mimpi tu”. Laki aku kata.. “Saya nak kejut, tapi awak dah diam.” Boleh gitu? Kejut jeklah kan. Mana tahu lepas tu aku sambung lagi merepek-repek. BABAK 3 – Sampai kat office pagi ni. Telefon adik aku. “Eh Mal… semalam saya mimpi awak. Ada setan menempek kat belakang awak. Yang pelik tu, saya jek yang boleh nampak dan saya jek yang boleh ubatkan awak. Saya jerit-jerit marah kat setan tu – Hey.. kenapa kau kacau adik aku hah ? pergi…pergi… lepas tu saya pun mengucap nak halau setan tu. Saya cakap dengan setan tu – Kau tunjukkan diri kau, SETAN !!. Lepas tu setan tu tunjukkan diri kat dahi awak.. mata die merah, pastu muka dia hitam, ada urat-urat merah darah kat seluruh muka dia.” Adik aku ketawakan aku lepas tu dan berkata … “Eh..saya memang dah beberapa hari baca cerita Tamar Jalis Bercakap Dengan Jin. Setan kat dalam tu pun macam rupa yang awak ceritakan tu.” Pastu adik aku tak henti-henti ketawakan aku. Boleh ke macam tu ? Dia yang baca cerita tu, aku pulak yang mimpi. Padahal aku tak pernah langsung baca cerita tu. PENAT wey aku mimpi malam tadi bertarung dengan SETAN.

1 comment:

~ujicham~ said...

kot2 ni petanda akak nak jd dukun. hahahaha.. sori.. gelak.