Wednesday, April 29, 2009

bila dia tak nak...

aku sebenarnya dah story bende ni kat Uji. Semalam pun jadik lagik. Seperti biasa, routine aku mengambil anak-anak aku kat rumah baby-sitter selepas kerje adalah lebih kurang jam 5 lebih hingga 6 lebih. kan aku pernah story yang baby-sitter aku - k.intan dan laki die abg. hadi bersama-sama anak-anak mereka sangatlah penyayang orangnya. back to the story, lately, anak aku si kecik iqram tu, bila aku sampai die senyum suka. tapi... die TAK NAK ikut aku especially bile k. intan tengah dukung die. sedih aku tau. anak aku sendiri TAK NAK ikut aku. semalam ... selepas aku agak-agak paksa die ikut aku, naik jek kereta nak balik, die melalak-lalak tekup tekup tangan kat cermin sambil pandang k. intan. sedih aku.. aku sampai cakap kat iqram.. "iqram.. ni kan mommy ni..." huk huk... si abang pun macam tu jugak. selalu jugak die cakap macam ni.. "abang tak nak balik... abang nak tido rumah mak".

6 comments:

hanis said...

itu la dark side having a baby sitter... kak hurul jgn sedih2.. chill..

~ujicham~ said...

mungkin betol kata hanis... haih.. susah juga.

hurul said...

anis & uji... abis tu nak suruh aku jadik fulltime housewife ke? kalau ambik maid lagi pening tau.

sparkystar said...

biasa la tu,bnyak kali adegan ini blaku dgan khdupan ku..sabar jela,dorg kecik lagik..ape dorg tahu..maybe dorg rasa sronok kat umah k.intan sbb dia tak slalu kene lmpang ngn mummy dia..hahahaha

hurul said...

sparky.. mungkin jugak ek.. kekeke

malkomal said...

diorang spend quality time lebih dgn baby sitter dia berbanding dgn kita yang balik umah kejap main sket pastu dia dah ngantok pastu tido..

dalam mimpi dia pun more adengan bermain2 masa siang ari..

tapi at least u know how ur baby sitter is really taking a good care of ur boys..