Monday, March 21, 2011

"Supermoon" at 15 Rabi'ul Akhir 1432 H

Semalam, kitorang on the way back from Pahang to JB.. dah sampai area Muar (ni route Temerloh-Karak-KL-JB). Aku dok tengok langit.. sambil pegang Iemran yang melepek kat badan aku cause die demam. Pastu tetiba jek aku pelik, sambil tanya laki aku.. “eh.. tu ape tuh? Bulan ke? Bulan ke tuh?”… Laki aku yang tengah drive tu sambil tengok dan cakap.. “Haa… bulanlah tu”. Aku tak puas hati gaks.. “Eh.. betul ke bulan? Kenapa bulan tu besor sangat??? Eh.. peliknye..” Dan ako dok perati jek bulan tu sampai la bulan tu jadik normal balik… tu lagi aku pelik. Ada jugak terkeluar perkataan ni daripada mulut aku “Takkanlah lepas Tsunami bulan jadik besor?” Laki aku malas nak layan dan diam jek. Sekali jek, aku kengkononnye nak baca latest story pasal Tsunami, dan terjumpe article ni..Supermoon Dazzles: Biggest Full Moon in 18 Years Amazes Skywatchers kat dalam Yahoo. Huhuhu.. itu ghupernye.. dank u tanye plaks kat pakcik google.. katenye kat Malaysia boleh dilhat around 2 am.. tapi semalam.. aku nampak around 9pm. ALHAMDULILLAH… dapat aku tengok this amazing phenomena secara tak sengaja.. ALHAMDULILLAH and SUBHANALLAH… serious besar ok bulan tu.. sampai aku tak percaya apa yang aku tengok.



This message has been scanned for malware by Websense. www.websense.com

No comments: