Tuesday, February 10, 2009

Sang Pemimpi & Edensor

Aku dah tak sabar nak sambung rentetan cerita dari Laskar Pelangi. Decision aku untuk beli sendiri buku-buku tu tak tercapai cos aku ni jarang keluar ke shopping complex. So, at last aku pinjam lagi dengan UJI. Sang Pemimpi & Edensor - tetralogi dari Laskar Pelangi yang aku baca tahun lepas. Kirenya, tahun 2009 ni, aku dah habiskan membaca 2 novel. Semangat kuat aku teruskan pembacaan atas dasar-dasar ingin tahu apa jadi pada si Laskar Pelangi. Rupanya Sang Pemimpi & Edensor membawa aku berkenalan dengan watak baru - Arai dan Jimbron. Nak tahu lebih-lebih, kena baca sendiri.

Andai aku cikgu Bahasa Melayu, this book is a must read for students. In conclusion, I highly recommend this book for reading. Sayang, Laskar Pelangi sold out in almost everywhere. But, I have a pdf copy if anybody interested. For Sang Pemimpi and Edensor, still avail in bookshop.
*Thanks to UJI cos kenalkan aku dengan Andrea Hirata. He's a miracle.
Walaupun aku dah habis baca buku-buku ni, aku tetap akan membelinya. Akan aku suruh Ilhan dan Iqram baca suatu hari nanti... aku harapkan Ilhan & Iqram akan seakrab Ikal dan Arai.. Amin.
Aku kini dalam pemburuan the end of Laskar Pelangi - Maryamah Karpov. (Belum masuk Malaysia lagi rasanya). And the film itself - Laskar Pelangi.

2 comments:

hanis said...

best kan. kan. kan?
tak nyesal gagahkan ati memahami bait2 ayat

~ujicham~ said...

ha tu lah.... bersama2lah kita tunggun maryamah karpov.