Friday, October 10, 2008

the most unwanted employee..

lupe aku nak update kes geram aku semalam.. someone called me up just to request for a contact person in charge of sebidang tanah owned by company yang aku kerje ni. i am not too sure whom is actually in charge of it therefore decided to call maybe the relevant party. here goes my tele-conversation;

aku: hello.. kak YaKS (Yang Kurang Sopan), saya Hurul from C** Department. Boleh nak tanya sikit tak. Tadi ada satu company call tanyakan tanah owned by M**E bersebelahan M**E Flat. Kalau dia nak berurusan pasal tanah tu nak contact siapa ye?
Kak YaKS: company tu nak ape ? (suara dia ni memang selalu je meninggi.. ALWAYS)
aku: saya tak pastilah.. yang saya tahu company tu buat pencawang telefon, maybe dia nak sewa tanah nak buat pencawang kot.
Kak YaKS: eehh.. mana boleh. ni semua bawak penyakit. nanti ramai residents complaint. ni semuakan mendatangkan penyakit.
aku: emmm.. penyakit ? maksud akak ?
Kak YaKS: ehh.. awak ni tak tahu ke? penyakitlah.. pencawang ni kna ke boleh bawak penyakit kanserlah apalah.. (dengan suara meninggi dia)
aku: ooo..(dengan bunyi agak pelik). itu saya tak tahulah kak.. orang tu cuma mintak contact person je. saya pon tak tahu sebenarnye dia nak apa. saya agak je.
Kak YaKS: suruh die telepon akak !
aku: so, maksudnye admin'lah jaga bahagian ni ye ?
Kak YaKS: yelah.. suruh dia telepon akak !
aku: OK lah.. kalau macam tu saya suruh dia contact Enc. A (boss Kak YaKS).
Kak YaKS: suruh die contact akak jek...!
aku: (dah geram time nie, tapi masih control lagi suara).. yealah.. tapi company tu mestilah nak contact big boss kak. yang contact tu pon mestilah big boss company tu, takkan dia nak cakap dengan akak. Saya suruh die contact Enc. A lah kalau macam tu.
Kak YaKS: (dengan suara agak keberatan) haa.. yealah..

cube korang pikir.. pehal kakak tu huh ? gile kuasa apa? dia ingat tu tanah nenek moyang die ape yang dia suke-suke nak bagi decision boleh ke tak boleh. lagi satu.. die tu pangkat ape? Exec pon bukan. belagak bagai nak mampos! (aku tahu die tak baca blog aku punye.. die tu aku anggap buta IT je'lah). pada masa tu berbakul-bakul makian keluar dalam hati aku. aku punye soalan cuma mintak contact person je.. yang die dok membebel marah aku pastu bagi ceramah kesihatanlah pulak kat aku pehal ? company yang buat pencawang tu company aku ke ? Ban**ng tahap apa ntah. Orang macam ni pon masih lagi company aku nie nak simpan. Patut masa VSS haritu bagi je dia VSS. Tapi nanti dia dapat rezeki terpijaklah pulak kan.. so, takpelah. Yang kelakarnye.. die tu terror sangat bab-bab kesihatan ni, dia sedar tak dia tu kerje kat area mana plus duduk kat mana ? Kalau nak cakap pasal kesihatan, industrial area kat sini punye pollution dah tahap merah aku rasa. tu si TITAn kat sebelah sana tu, buat meletop, mampos satu Pasir Gudang ni ghuyub.. (ishh.. na'uzubillah).

3 comments:

~ujicham~ said...

haha.. lama dah tak dengar onar terbaru kakak yaks...

hanis said...

erk... marah amat nih.... huhu~ neves nak p sebelah.... tatot~

hurul said...

uji & hanis.. banyaklah korang !! hahaha.. korang tak pernah kena laser ngan kak YaKS tu ke ?