Friday, November 21, 2008

Korean Drama ... I Like !

Aku tengah layan cerita ni lagi sekali.. kali ke-berapa? entah ek.. dah kali ke 6 ke ke 7.. gile ke ? well.. not really. Sukati akulah kan nak layan berapa kali pon. Tapi, kat sini bukan nak cerita pasal cerita ni (cerita ni best ok...!!).. something yang ada pada cerita-cerita/ drama-drama korea yang mungkin tak ada pada cerita-cerita/ drama-drama kat malaysia at the moment. Ni untuk "pelayan" cerita korea.. korang perasan tak ? setiap cerita yang kite tengok.. (setakat ni aku cuma pernah tengok Jewel of the Palace, Winter Sonata (ni pun dah berapa kali layan),  Full House, Princess Hour, Autumn in My Heart (tak habis tengok.. anyone ada CD?), The Success Story of a Bright Girl.. ape lagi ek ? itu jek kot..), mesti ada satu lagu akan melekat kat hati kite.. bila dengar jek lagu tu.. mesti terbayang-bayang cerita tu, location die, scene die, sometimes dialog die, pastu rasa feeling giller... pastu rasa cam rindu nyeeee... nak tengok cerita tu lagi. Adakah aku yang merasakan itu seorang ? Korang ada rase perasaan yang sama tak ?

8 comments:

hanis said...

kekeke~
bz menonton ya kak?

malkomal said...

jiwang la ko rul.. ko leh geng ngn my MIL.. 16 jam tgk cite korea kbsw 303.. saya pun trikut2 kekadang.. hehehe..

hurul said...

hehehe.. best hape cite korea.. ehh.. awak kan tak keje hari sabtu kan.. every saturday..KBSW 303..11.00AM - 2.00PM.. selalu ade drama korea best-best diulang tayang. haritu sempat gaklah saya melayan Winter Sonata. Full House ngan Autumn in My Heart.. sekali show sampai 4 episodes.. tapi saya sempat tengok every 1st and 3rd Sat jeklah..

akmalhizam said...

masa aku terbuang/dibuang kat kl dulu, dok layan Full House. Masitah le yang intro kat aku. Well, lagu dia mmg best. About Korean drama songs: mmg catchy. Melekat di hati.

sparkystar said...

ermm...hobi dia skrg nie,tekun gila tonton crite korea tu..aku pn tak brani nak kacau dia,kalau aku kacau dia, dia akn mgeluarkn ayat bbunyi bgini "KAU KNAPE BOY!! NAK KENE LEMPANG!!" aku hnya mlemparkn syuman bila dia ckp mcm tu,rasa nak gelak pn ada..hahahahaha

hurul said...

Enc. Akmal.. eh.. anda pon layan Full House ke? (Hem.. cam tak percaya jek)

Sparky.. ye ke aku ade cakap camtu ? (Heran..)

akmalhizam said...

tapi tu satu je lah korean drama yang aku layan. to kill time.
siap beli soundtrack lagi (tapi dah sedekah kat Masitah).

malkomal said...

dia ckp cenggitu yek sparky.. hoh.. aku pikir aku sorang jek yg slalu nak kena lempang.. hahahaha..