Friday, November 21, 2008

lagu-lagu indonesia

Aku rasa dalam 3 – 4  tahun kebelakangan ni, lagu-lagu dari Negara seberang sana mula menghujani Malaysia. Macam-macam pulak isu yang timbul dan bergolak di dalam industri hiburan di Malaysia ni. Ramai artis yang tak puas hati tentang itu dan ini. Aku sering jugak mengikuti perkembangan ni. Dan sampai satu tahap, aku rasa artis kat Malaysia dah tak boleh nak cari makan. Memang betul.. kalau on je radio (especially era – aku tak dengar dah era now ni) sure ade je lagu dari seberang yang berkumandang. Mungkin betul, lagu & lirik ciptaan mereka tu senang meresapi jiwa. Tapi, bukankah kalau kita asyik dengar lagu yang sama, walaupun hakikatnya lagu tu tak sedap mana pun.. kita dah jadi lali dan terikut-ikut dengan melodi dan rentaknya. Itulah yang terjadi pada lagu-lagu dari seberang tu.  Tapi yang aku pelik.. orang malaysia ni..bila dengar je lagu dari seberang.. bukan main hafal lagi, bukan main suka, bukan main teruja.. tapi bila tengok mat-mat ke minah-minah indon kat sini …terus jek pandang serong kat diorang.. kengkonon cam takde kelass gitu. Pehal ???

 

Lagi satu, aku agak pening jugak bila tiap-tiap hari, cube kat sebelah aku ni asyik menyanyi lagu-lagu dari seberang tu. Penatlah weyyy… (ada masa aku nak ketenangan !!)

4 comments:

malkomal said...

eii sape suka.. awak tau x masa saya preggy alisyia ngn adrieyana.. stiap kali dgr lagu indon saya nak muntah.. sriusss.. kembangggg tekak saya.. kepala trus rasa pusing.. lawak giler.. smpai skang saya kurg bleh dgr.. kalu ada lagu indon jek saya cepat2 tukor radio lain..

hurul said...

ye ke mal ..bukan ke kau suke sangat dengan SO7 dulu..?

Noraidalin Buang said...

Dah lagu dia lebih berkualiti dan sedap, nak buat camne? Kalau on radio Era ke, Hot FM ke, Suria ke, gerenti ko tak boleh larik dari mendengar lagu2 indon ni. So, kalau nak on radio melayu tapi tak nak dgr lagu indon, boleh lah tune in to Johor FM, Klasik Nasional, Best 104, hehehe...sure lepas tu ngantuk gilers...

~ujicham~ said...

saya layan suma janji sedap...telinga memasing... sedap kat telinga saya tak semestinya sedap kat telinga org lain.